Menü
DIFGB e.V.

Quantitative Forschung

 

Cardone, D. (1999): Exploring the Use of Question Methods: Pictures Do Not Always Help People with Learning Disabilities. In: The British Journal of Developmental Disabilities, 45(89), 93-98.

Ciemnecki, A. B. & Cybulski, K. A. (2007): Removing the Barriers: Modifying Telephone Survey Methodology to Increase Self-Response among People with Disabilities. In T. Kroll, D. Keer, P. Placek, J. Cyril & G. Hendershot (Hrsg.), Towards Best Practices for Surveying People with Disabilities (S. 13-31), New York: Nova Science Publishers.

Dederich, M. (2017): Die politische Dimension evidenzbasierter Bildungsforschung und evidenzbasierter Pädagogik". In: Sonderpädagogische Förderung. Heft 4/2017 (S. 346-359)

Dederich, M. (2018): Zum Diskurs über die Evidenzbasierung in der Sonderpädagogik. In: DIFGB (Hrsg.), Evidenzbasierung – Kontroverse im Kontext von Autismus-Spektrum-Störungen und Geistiger Behinderung. Leipzig, 3-6.

Dunlap, G., Iovannone, R. & Kincaid, D. (2008): Essential components for effective autism educationalprograms. In: Luiselli, J., Russo, D., /Christian, W. & Wilczynski, S. (Hrsg.). Effective practices for children with autism. Educational and behavioral support interventions that work. New York: Oxford University Press, 111-135.

Gräsel, C. & Parchmann, I. (2004): Implementationsforschung - oder: der steinige Weg, Unterricht zu verändern. Unterrichtswissenschaft, 32 (3), 196-214.

Parsons, S., Guldberg, K., MacLeod, A., Jones, G., Prunty, A. & Balfe,. T. (2011): International review of the evidence on best practice in educational provision for children on the autism spectrum. European Journal of Special Needs Education, 26 (1), 47-63.

Zentel, P. (2018): Evidenzbasierung in der Geistigbehindertenpädagogik – eine Annäherung aus multidisziplinärer Sicht. In: DIFGB (Hrsg.), Evidenzbasierung – Kontroverse im Kontext von Autismus-Spektrum-Störungen und Geistiger Behinderung. Leipzig, 7-27.

Wong, C., Odom, S. L., Hume, K., Cox, A. W., Fettig, A., Kucharczyk, S., Brock, M. E., Plavnick, J. B., Fleury, V. P., & Schultz, T. R. (2014): Evidence-Based Practices for Children, Youth, and Young Adults with Autism Spectrum Disorder. Chapel Hill: The University of North Carolina, Frank Porter Graham Child Development Institute, Autism Evidence-Based Practice Review Group.