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DIFGB e.V.

Inklusive Forschung

 

Bigby, Ch.; Frawley, P.; Ramcharan, P. (2014): Conzeptualising Inclusive Research with People with Intellectual Disability. In: Journal of Applied Research in Learning Disabilities 27 (1), S. 3–12.

Bigby, C., & Frawley, P. (2010): Reflections on doing inclusive research in the “making life good in the community” study. Journal of Intellectual & Developmental Disability, 35(2), 53-61.

Buchner, T.; Koenig, O. (2011): (Inklusive) Forschung als Empowerment. In: Schirbort, K.; Schubert, M.; Kulig, W. (Hrsg.): Empowerment behinderter Menschen. Theorien, Konzepte, Best-Practice. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer, S. 267–281.

Buchner, T.; Koenig, O.; Schuppener, S. (Hrsg.) (2016): Inklusive Forschung. Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt.

Culham, A. (2003): Deconstructing normalisation: clearing the way for inclusion. In: Journal of Intellectual and Developmental Disability, Vol.28 (1), 65-78.

Gilbert, T. (2004): Involving people with learning disabilities in research: issues and possibilities. In: Health and Social Care in the Community 12 (3), S. 298–308.

Hauser, M. (2013): Inklusive Forschung- gemeinsames Forschen mit Menschen mit Lernschwierigkeiten. In: Wegweiser Bürgergesellschaft 8/ 2010. Online verfügbar unter: https://www.buergergesellschaft.de/fileadmin/pdf/gastbeitrag_hauser_130510.pdf (zuletzt gesichtet am 31.03.2019).

Johnson, K.; Minogue, G.; Hopkins, R. (2014): Inclusive Research: Making a Difference to Policy and Legislation. In: Journal of Applied Research in Learning Disabilities 27 (1), S. 76–84.

Kremsner, G.; Buchner, T.; Koenig, O. (2016): Inklusive Forschung. In: Hedderich, I.; Biewer, G.; Hollenweger, J.; Markowetz, R. (Hrsg.): Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik. Bad Heibrunn: Verlag Julius Klinkhardt, S. 645-649.

Nind, M.; Vinha, H. (2012): Doing research inclusively, doing research well? Quality and capacity in inclusive research with people with learning disabilities. Online verfügbar unter: https://www.southampton.ac.uk/assets/imported/transforms/content-block/UsefulDownloads_Download/97706C004C4F4E68A8B54DB90EE0977D/full_report_doing_research.pdf (zuletzt gesichtet am 31.03.2019).

Nind, M.; Vinha H. (2013): Building an inclusive research community: the challenges and benefits.. Learning Disability Today. Online verfügbar unter http://eprints.soton.ac.uk/353051/1/__soton.ac.uk_ude_PersonalFiles_Users_man_mydocuments_Quality%20%26%20Capacity_Impact_Learning%20Disability%20Today_research%20unpacked_pre-print_Building%20an%20inclusive.pdf (zuletzt gesichtet am 31.03.2019).

Nind, M (2014): What ist Inclusive Research. London u.a.: Bloomsbury.

Nind, M. (2017): The practical wisdom of inclusive research. In: Qualitative Research, Vol. 17 (3), S. 278-288.

Terfloth, K.¸ Goeke, S. (2006): Inklusiv forschen - Forschung inklusive. In: Platte, A.; Seitz, S.; Terfloth, K. (Hrsg.): Inklusive Bildungsprozesse. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, S. 43–52.

Unger, H. V. (2016): Gemeinsam Forschen- Wie soll das gehen? Methodische und forschungspraktische Hinweise. In: Buchner, T.; König, O.; Schuppener, S. (Hrsg.): Inklusive Forschung. Gemeinsames Forschen mit Menschen, die als geistig behindert gelten, S. 54-68.

Walmsley, J. (2001): Normalisation, Emancipatory Research and Inclusive Research in Learning Disability. In: Disability & Society 16 (3), S. 187-205.

Walmsley, J.; Johnson, K. (2003): Inclusive research with people with learning disabilities. Past, Present, and Futures. Philadelphia, PA, London: J. Kingsley Publishers.

Walmsley, J. (2004): Inclusive learning disability research: the (nondisabled) researcher’s role. In: British Journal of Learning Disabilities (32), S. 65-71.

Weber, G. (2010): Inklusive Forschung: Herausforderungen und Chancen. 15. Weltkongress von Inclusion International. Bundesvereinigung Lebenshilfe. Berlin, 16.06.2010. Online verfügbar unter www.lebenshilfe.de/wData/…/ueber…/2010-06-19-Weber_-Germain.pdf (zuletzt gesichtet am 31.03.2019).

Woelders, S., Abma, T., Visser, T., & Schipper, K. (2015): The power of difference in inclusive research. Disability & Society, 30(4), 528-542.